כולם רוצים ללמוד קידום אתרים אבל אף אחד לא מבין מה זה באמת יעזור לו בהמשך הדרך, כי בסופו של יום כולנו יודעים את התוצאה אבל קצת מפחדים מהאמצעים, אז מה זה אומר בעצם SEO? למה זה נשמע כזה מפחיד באנגלית יותר מאשר מבעברית?
אחד הדברים שתמיד אמרתי לכל מי שלמד איתי (אני מרצה כבר כמה שנים בהאקר יו את הקורס המלא של SEO), שרק בארץ השם הזה נשמע כמו מוסכניק, הרי, בחו"ל, הם קוראים לזה על שם התהליך – SEO, משמע, אופטימיזציה למנועי החיפוש, בעוד שבארץ קוראים לנו על שם התוצאה – קידום אתרים. משמע, "אלו שמביאים את האתר למקום הראשון בגוגל", אז מה נכון יותר? אם תשאלו אותי (ולפי הפוסט הזה אף אחד אחר לא יענה לכם לצערכם) זה בתכלס, יותר נכון לקרוא לנו על שם התהליך, כי אנחנו בסך הכל רוצים לעשות לאתר שלכם שם טוב אל מול מנועי החיפוש.
רושם ראשוני – רק פעם אחת.
כמו בכל מקום בחיים, חשוב מאוד להבין שכאשר אתם עולים עם אתר חדש לאוויר, אתם בעצם עושים את הרושם הראשוני שלכם מול גוגל, כלומר, מראים לו את מה שיש לכם להציע בפעם הראשונה ברגע שהוא מגיע "לבקר". (לבקר משמע, לזחול אל האתר, לסרוק ולהציע אותו בתוצאות בגוגל).
אז בדיוק כמו בדייט, לא תצאו לדייט ראשון עם מכנסיים לא מגוהצים או ברמה אחת "מלוכלכת" יותר, לא תצאו לדייט בלי מכנסיים, אז למה שתעשו זאת מול גוגל? בסופו של יום, גוגל דורש מלא מעט בעלי אתרים "לצאת" עם מקדמי אתרים על מנת שיסדרו את האתר לפני שיוצאים לדייט עם גוגל. בואו נפשט את זה קצת יותר שלא נסבך אתכם, בפועל – גוגל מציג לבעלי אתרים קווים מנחים אשר מגיעים במסמכים מסודרים שיכולים לקחת לכם חודשים לקרוא את הכל, בשביל זה מגיע "אופטימייזר" כזה או אחר, כלומר, מקדם אתרים, אשר יודע בדיוק מה גוגל היה מצפה למצוא מאתר אינטרנט ולכן, האופטימייזר, יודע לסדר את האתר ולהכין אותו לקראת הרושם הראשוני, כלומר, עוד לפני שהאתר עולה לאוויר לקראת הבוטים והזחלנים של גוגל.
אל תטעו, יכול מאוד להיות שתעלו לאוויר עם האתר שלכם ולא תיהיו בעמודים הראשונים תחת ביטויי המפתח שהייתם רוצים להופיע בהם, אחרי הכל, אתם לא היחידים שרוצים להופיע שם, ולכן, מקדם אתרים בגוגל מקצועי יכול לבדוק בדיוק מה הביטויים שקהל היעד שלכם היה כותב בגוגל ולפי זה בעצם מבצע את האופטימיזציה באתר שלכם, החל מהכותרות הראשונות שגוגל פוגש (הנקראות תגיות מטא Title) ועד לפסקאות הכתובות בתוך האתר עצמו אשר מובילות את הגולש מרגע ההיכרות ועד לרגע המכירה. מקדם אתרים איכותי יידע גם להוביל אתכם בכל הקשור לאופטימיזציה להמרות, במידה ולא, לפחות שיידע להכין את האתר לבואו של גוגל. זה יכול לפעמים לעשות הרבה מאוד הבדל כמו ברוב המקרים של אתרים חדשים שעולים לאוויר מוכנים בהתאם.
גוגל בסך הכל רוצה אתר שיש לו כמה מהדברים הבאים:
- כותרת + תיאור מושכים אשר יבהירו לגולש לאן הוא עתיד להיכנס מתוך עמוד התוצאות של גוגל.
- אבטחת האתר (כתובת אתר אשר תתחיל ב https) על מנת להבטיח לגולש את מירב הבטחון בכל הקשור לאתר שלכם ולפרטים שלו אשר עתיד הוא להקליד אותם פנימה
- מהירות טעינה, גוגל מעריך מאוד (והחל מיולי 2018 הוא גם רושם זאת כ"פקטור" לקידום) אתרים אשר נטענים מהר יותר ולא מבזבזים זמני המתנה של הגולש בעוד הוא מחכה לאתר שלכם להטען
- קישורים מאתרים רלוונטיים אחרים אשר מצביעים על האתר שלכם כאיכותי, מקצועי וכמובן, רלוונטי לגולשים אשר מגיעים מאתרים אחרים, כלומר, סוג של יח"צ מאתרים אחרים אשר מצביעים עליכם "דמוקרטית" בצורה של "לינקים"
- טכנולוגיית קוד אתר אשר תהיה קריאה ופשוטה להבנה לכל סוג של בוט מצד גוגל (הזחלנים) וכמובן, שיהיה פשוט להבנה וקריאה מצד הגולש, אותו אחד שאתם בונים עליו שיהיה הלקוח הפוטנציאלי הבא שלכם.
אם תבינו שכל מה שקשור לגוגל, מגיע עם לא מעט מסמכים מסודרים למען הסדר הנכון ביותר והמקצועי ביותר, תבינו בעיקר שאתם צריכים מקדם אתרים אשר ילווה אתכם יד ביד לאורך כל הדרך עד שתגיעו לרגע הנכסף הזה שקורים 4 דברים עיקריים:
- מקבלים טראפיק גבוה יותר לאתר (במאות אחוזים, לא במעט)
- מקבלים פניות מהאתר בצורה אורגנית (כלומר, ללא פרסום ממומן ישיר)
- עוקפים את המתחרים שלכם ולוקחים מהם את הלקוחות הפוטנציאלים שבתחום שלכם
- הופכים למותג בלתי מעורער 🙂
(מוזמנים לקרוא מאמר של עידן בן אור, על הנחיות גוגל לבחירת מקדם אתרים)
זהו, אחרי שחשפתי לא מעט, אשמח אם תצרו איתי קשר על מנת שאסביר לכם קצת יותר, איך בדיוק אני עושה את זה ומתי אתם נכנסים לתמונה (רמז: אחרי שמתחילים להגיע גולשים, לפני כן – אני על זה)