מומחי קידום אתרים מצופים בדרך כלל להיות בקיאים במקצוע שלהם ולתקשר באופן בהיר עם לקוחותיהם. אלא שתמיד יש מקום לשיפור, וישנם מספר דברים שכל איש קידום אתרים צריך לעשות על מנת להעלות את רף הציפיות עוד יותר; ובכך לבנות אמון גדול יותר של לקוחותיו בו ולשרת אותם נאמנה.
לעולם אין לסכן את הלקוח במכוון
ענף השיווק מחייב אנשי קידום אתרים בגוגל לבצע הערכה מתמשכת של סיכון לעומת תועלת, והדבר נכון במיוחד כאשר מדובר באלגוריתמים שמשתנים באופן תמידי, כלומר טקטיקות שהיו מקובלות בעבר עשויות להוביל היום לענישה של אתר.
זאת ועוד – שיטות קידום אתרים המכונות "כובע לבן", כלומר כאלה שעומדות בתנאי השימוש של מנועי החיפוש, הן שיטות שמובילות ליצירת בסיס חזק, יציב ובר קיימא (להבדיל משיטות קידום אתרים מפוקפקות המכונות "כובע שחור"). עם זאת, לעיתים דווקא הלקוח עשוי להתעקש על ביצוע דבר מה שבסבירות גבוהה יפגע בו – בין אם משום שההפסד הפוטנציאלי נמוך מאוד בהשוואה לרווח או פשוט בגלל חוסר הבנה.
תפקידו של איש קידום האתרים הוא לעולם לא לסכן את הלקוח בפעולותיו, וכן להסביר לאותו לקוח מהן הבעיות העשויות להיגרם בגלל התעקשותו, על מנת שלא יעשה משהו מטופש על דעת עצמו. כמו שבועת היפוקרטס לרופאים, כך המחויבות הראשונה של איש קידום האתרים היא לא להזיק ללקוחותיו או לאתרים שלהם.
יש לעבוד בשקיפות מלאה
אסור להסתיר מהלקוחות שום דבר, לרבות באילו טכניקות קידום אתרים נעשה שימוש. זה האתר שלהם, הם אלה שייהנו מן התוצאות של קידומו, ולכן זו זכותם המלאה לדעת מה בדיוק קורה. הימים בהם אנשי קידום אתרים נהגו להתל במנועי החיפוש חלפו מן העולם, וכיום קידום אתרים מתבסס על שלושה דברים שאף אחד מהם לא אמור להיות מוסתר מידיעתו של הלקוח: קידום אתרים טכני (פעולות בתוך האתר), יצירת תוכן מקורי באיכות גבוהה ובניית קישורים המובילים אל האתר המקודם מאתרים חיצוניים.
יש לוודא שנכסיו של הלקוח נמצאים בבעלותו
מדובר בתופעה נפוצה הרבה יותר ממה שרבים מוכנים להודות, והיא שחברות העוסקות בשיווק דיגיטלי, קידום אתרים או עיצוב, נוהגים לרשום נכסים דיגיטליים על שמם במקום על שם לקוחותיהם. נכסים כאלה עשויים להיות בין היתר רישומי דומיין, חשבונות שרת, גוגל אנליטיקס, פרופילים ברשתות החברתיות, חשבונות קידום ממומן ועוד. מדובר כמובן בסיכון פוטנציאלי גדול עבור הלקוחות: אילו מעצב האתר, למשל, יפשוט רגל וייעלם, אזי לקוחותיו ייאלצו להתחיל לבנות את עצמם מחדש ובכך נחשפים לסיכון של פשיטת רגל בעצמם.
לפיכך, איש קידום האתרים חייב לוודא שכל חשבון שהוא פותח עבור הלקוח חייבים להיות תחת שמו של הלקוח, ויש לאפשר ללקוח גישה מלאה לכל הנכסים הדיגיטליים שלו.
בעת הצורך יש לגייס מומחים מבחוץ
אחת מן התכונות הנעלות של איש מקצוע אמיתי היא להודות שמשהו נמצא מעל לכוחותיו. כאשר נתקלים במצב כזה, חשוב להניח את האגו בצד ולחפש עזרה חיצונית ממומחה ברמה גבוהה יותר.
למעשה, מומחי קידום אתרים רבים נוהגים להתמחות בהיבט ספציפי אחד של מנועי החיפוש, כגון יצירת תוכן או קידום אתרים למובייל. באופן טבעי, התמחות בהיבט אחד משמעותה חולשה מסוימת בהיבטים אחרים, וזה בסדר כל עוד יש בענף אנשי קידום אתרים אחרים שניתן להיעזר בהם ולהסתמך על המומחיות שלהם.
כמובן שפירוש הדבר הוא עלויות נוספות עבור הלקוח, אולם חלק מעבודתו של מקדם האתרים היא גם לשכנע את הלקוח שמדובר בצורך חיוני אשר ישפר מאוד את התוצאות וימזער את הסיכונים.