בכל דבר שאנחנו עושים בחיים, אנחנו יכולים תמיד להתבונן מה אחרים עושים ולראות אם אנחנו יכולים ללמוד מהם משהו. לפעמים, מה שהם עושים יכול לעזור לנו גם ואז נוכל לעשות דברים דומים, לפעמים, אנחנו נדע מה לא לעשות, ואז על הדרך השלילה, נלמד דברים חדשים גם כן.
בתהליך קידום אתרים בגוגל של אתרי אינטרנט מכל סוג ומכל תחום, אנחנו יכולים ללמוד לא מעט ממחקר על אתרים אחרים. זה נכון אם מדובר באתרים כמו שלנו, באתרים שמתחרים על אותה נישה כמונו, וזה נכון אם מדובר באתרים אחרים לגמרי.
למשל, כשאנחנו בוחנים מה עושים עסקים אחרים בתחום שלנו לגבי ביטויים מסוימים, באילו ביטויים הם בוחרים, באילו פלטפורמות הם בוחרים לקדם את האתר שלהם (בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות וכדומה), אנחנו יכולים לבחון האם זה משרת אותם, והאם זה יכול לשרת אותנו.
בתהליך של קידום בגוגל, אנחנו יכולים להתייחס גם לנקודות בתוך האתר. בין אם זה אומר כיצד לבצע קישורים בין העמודים, אלט טקסט בתמונות, כותרות, וגם דברים שאינם בהכרח קשורים לקידום אך כן קשורים לחוויה של הגולש, דברים שיכולים למשוך אותו להישאר הרבה יותר זמן באתר. למשל, הפנייה לעמודים מסוימים, תיבת צור קשר נוחה, כפתורים בולטים ועוד.
כל דבר שאנחנו עושים בתהליך של קידום בגוגל, אנחנו צריכים להתבונן מה עושים המתחרים שלנו וללמוד. ללמוד מה לעשות ומה לא לעשות.
אך יש עוד נקודה שאנחנו חייבים לזכור בהקשר זה, כשאנחנו לומדים מה עושים המתחרים שלנו, אנחנו למעשה לומדים עליהם, בצורה כזו אנחנו משיגים הרבה מידע על תהליך הפרסום והשיווק של העסק שמתחרה מולנו, מחומרים שהם גלויים לכל אחד. אלה דברים שכל בעל עסק וכל בעל מקצוע חייב לעשות, מחקר עסקי, ריגול עסקי אם נרצה, מול המתחרים, זה דבר בסיסי בתחום העסקים בכלל ובתחום הפרסום והשיווק בפרט.
אחד הכללים החשובים ביותר בעולם בכלל ובוודאי בעולם הפרסום והשיווק היא, לא להניח שהחוכמה נמצאת רק אצלנו, אלא כל הזמן ללמוד מאחרים, מה לעשות וגם מה לא לעשות.