אחד מהכלים שעסק מצליח מחזיק באמתחתו הוא אתר אינטרנט. אתר הוא לא "חפץ" שמונח על השידה ליופי, יש לו משמעות אדירה עבור העסק אותו הוא מייצג. הוא הפנים, הוא הפרזנטור, הוא יחסי הציבור והצינור המגשר בין הלקוח לעסק. לכן, ככל שנשקיע בו יותר, כך נעזור לעצמנו להגיע לקהל לקוחות הרבה יותר גדול ולשבות אותו. אך הדבר אינו נגמר כאן. מעבר לתוכן העולה באתר ולייחודיות שלו, האתר הוא כלי שניתן להשתמש בו במגוון דרכים שונות. הרי זה לא מספיק שהוא קיים, צריך לשווק אותו ולפרסם אותו בפני עצמו. ככל שהוא יחשף יותר לקהל, כך גם העסק אותו הוא מייצג יחשף ולאתר ישנן פלטפורמות חשיפה שונות ומגוונות. אחת מהם היא קידום האתר ברחבי הרשת. ישנן מספר אפשרויות לגרום לאתר שלנו להראות ברשת, לצוץ היכן שצריך, לבלוט ולהיות המקום הראשון בגוגל.
כיצד ניתן לקדם את העסק במקביל לאתר?
כפי שציינו, לעסק מצליח יש ארסנל של כלים בהם הוא משתמש, על מנת לשווק את עצמו ולעודד קהל לקוחות להגיע אליו. סנכרון נכון ומדוייק בין כל הכללים, יוצר קשת רחבה ותשתית שיווקית מצויינת לאיתור, טירגוט, פילוח ובסופו של דבר הגעה ישירה ב-100% מבלי לסטוט מהכיוון אל הלקוח. כשם שאנו משווקים את העסק שלנו באתר עצמו, ניתן לפרסם אותו ולשווק במגוון מרחבים ופלטפורמות נוספות שלאו דווקא נוגדות זו את זו, אלא מקבילות ואף חופפות. שיווק בפייסבוק הוא דוגמה מצויינת לשימוש בפלטפורה לצורך פרסום העסק. פייסבוק, הלא היא הרשת החברתית יכולה לחשוף אותנו לקהל לקוחות עצום, מה גם שהיא פועלת במקביל עם האתר ומסונכרנת איתו. כך שאם לדוגמה אני מעלה באתר שלי איזושהי כתבה בבלוג ובוחר לשתף אותה בפייסבוק דרך האתר, אני חושף תכנים ייחודים לקהל הלקוחות הפוטנציאלים ומקשר אותם ישירות מעמוד הפייסבוק אל האתר שלי. זו דוגמה מצויינת לשיתוף פעולה וסינכרון בין שתי פלטפורמות שונות, אך מקבילות.
איך משווקים בפייסבוק ועל מה צריך לשים דגש?
הפייסבוק היא מזמן לא רשת חברתית, היא אולי התחילה כך, אבל כיום צריך וחייב להגדיר אותה כעסק לכל דבר שמגלגל מיליארדים. היום אנו צריכים להיות חכמים ולא סתם להיות לקוחות של פייסבוק, אלא לעבוד דרכו ואיתו. השיווק בפייסבוק מתבצע בהמון רמות ופעולות, אנחנו נתמקד בכמה עיקריות: איתור קהל לקוחות פוטנציאלי מדויק, על ידי פילוח וטירגוט משתמשי פייסבוק, פרסום עסק קיים והגדת מאג הלקוחות, על ידיד שיתוף פוסטים ואינטגרציה בין המשתמש לעמוד הפייסבוק של העסק ושמירה על הקשר עם הלקוחות הקיימים, עידכונים וקידום מכירות. יחד עם זאת, שימוש לא נכון, לא מחושב ופזיז יכול לגרום לאובדן זמן וכסף רב. כמו בכל דבר אחר בחיים, כשאנו רוצים לעשות משהו מקצועי, עלינו לפנות לבעל מקצוע. ישנן הרבה מאוד חברות בשוק שמתעסקות עם שיווק בפייסבוק, חשוב לבחור באחת שתשרת אתכם, את המטרה ותייצר בסופו של דבר תוצאות. דבר ראשון, אין חכם כבעל ניסיון. התייעצו ובדקו עם משפחה, חברים, מכרים, האם הם יכולים להמליץ לכם על חברה כזו. לאחר שמצאתם חברה כזו, נסו לברר עליה מעט. ראו ביקורות, נסו לבדוק את מקצועיותה ואת השירות והכלים שהיא יכולה להעמיד עבורכם. לפני שאתם פונים לחברה, נסו לערוך סקר שוק ולברר מחירים. נכון, מדובר בעבודה מחקר שמצריכה אתכם להקדיש מעט זמן, אבל בסופו של דבר, הכל לטובתכם! שיהיה בהצלחה!