איזון נכון בין פרסום ממומן בגוגל ועבודה טובה על קידום אתרים, יבטיחו לכם נראות מושלמת בכל הזדמנות. כיצד משיגים "שמיכה" כזו של נראות, בלי לקרוע את תקציב השיווק?
באופן כללי קיימות שתי צורות להביא גולשים לאתר, שלא נעשות בצורה דינאמית, כלומר על ידי אימיילים, ניוזלטרים או אמצעי ממוקד אחר: האחת היא על ידי מודעות באתרים והשנייה היא הגדלת התנועה שמקורה במנועי חיפוש.
גוגל היא המובילה בין האתרים המרכזיים לפרסום ובין מנועי החיפוש המרכזיים והשאלה היא איך לאזן בין פרסום נכון בגוגל והופעה בולטת בין תוצאות החיפוש הממומנות, ובין ההופעה האורגנית בתוצאות החיפוש; זו שמקודמת על ידי מקדמי אתרים במה שנקרא "קידום SEO".
הסוד הוא בניצול מיטבי של שני הכלים האלה, ולאו דווקא בהפניית יותר משאבים לצד אחד או שני של המשוואה.
מודעות ממומנות
חשוב מאוד להבין שמיקום מודעות בגוגל נקבע בשיטת בורסה: ככל שאתה מוכן לשלם יותר עבור קליק מהמודעה, המודעה שלך תופיע גבוה יותר בין המודעות.
אבל גם 100 ש"ח לקליק, לא בהכרח יביאו לכם תוצאות: המודעות צריכות להיות מנוסחות בצורה מפתה ועניינית, לשדר מיידית את היתרון ללקוח וללכוד את עינו כבר במבט ראשון. במצב כזה יש סיכוי שגם מודעה שתמוקם במקום נמוך יותר ברשימה תהיה יעילה יותר:
בין שלוש או ארבע מודעות, אם הראשונות לא ישדרו לכם תועלת, לא תקליקו עליהן. לעומת זאת, אם הרביעית בטור תהיה מפתה ועניינית – היא תזכה להרבה יותר הקלקות.
חשיבה נכונה – גם מאחורי המודעה
חשוב מאוד שהלקוח שמגיע ממודעה מסוימת, יגיע לפתרון שמוצע במודעה: "איך תחסוך 300 ש"ח על טיפול לרכב?" כוונו אותו לדף שיש בו הצעה ממוקדת ועניינית, שנותנת מענה למודעה.
אל תכוונו את המודעה סתם לדף הבית שלכם, גם אם הוא מלא בהצעות שיווקיות מפתות, לכאורה. כל אלה לא יהיו רלוונטיות אם הן לא יענו על המודעה.
קידום אורגני – SEO
"הכינו את רכבכם לחורף": מה פרוש ומה הקשר?
פשוט מאוד: אם אתם רוצים להופיע במיקומים טובים במנועי חיפוש, בנו אתר כזה שיהיה יעיל, מהיר וידידותי למנועי החיפוש האלה.
גוגל ושות' מנסים לחשוב כמו גולשים, ולקדם אתרים שיש בהם תועלת לגולשים. נכון שהם מסתמכים על פרמטרים מתמטיים שונים, כמו מיקום ביטויי חיפוש או אורך פסקאות במילים, אבל בסופו של דבר הם עושים את זה, כי זה מה שמקל עליהם לקבוע אם אתה יהיה ידידותי או לא.
כדי למקסם את הסיכויים שלכם להופיע גבוה בין תוצאות החיפוש, בנו אתר ידידותי לניווט, שיש בו ערך אמיתי ללקוח שלכם ומידע אמין. הוא צריך להיות מהיר ונגיש – גם למנועי חיפוש (בעל מפת אתר).
אתרים כאלה יקלו על מקדמי האתרים לבצע את העבודה שלהם ולקדם אותם הלאה, בעזרת כלים חיצוניים כגון קישורים נכנסים ובעזרת מאמרים נוספים ותוכן ממוקד וענייני.