קידום אתרים הוא לא עסק פשוט כלל וכלל. בתחום זה יש כל כך הרבה חוקים והמלצות כך שאי אפשר באמת לדעת מה אנחנו עושים בסדר ומה לא מבלי ניסוי וטעיה ושנים רבות של ניסיון. אך עם זאת, יש מספר דברים שאי אפשר לחלוק עליהם. דברים אלו יש לבצע בדרך כלל עוד לפני תחילת הקידום או בחודש הראשון של תחילת העבודה. במאמר הבא נסביר לכם מה הם הא' ב' של הקידום ואיך אפשר לדעת שהאתר שלכם מוכן.
מהירות אתר
מהירות האתר היא הדבר הראשון שאפשר לבדוק בקלות באתר שלכם ולדעת אם צריך לתקן. ישנם כלים רבים שמאפשרים לכם לבדוק תוך כמה זמן לוקח להאתר שלכם להיטען במחשב ובסלולרי ובאמצעות כלים אלו תוכלו לדעת אם יש צורך לשפר. על פי גוגל, האתר שלכם אמור להיטען בתוך 2 שניות. ברגע שהאתר שלכם ייטען בזמן ארוך מזה הגולשים עלולים לוותר ולחפש להם אתר אחר. חשוב לבדוק בכמה כלים שונים ובכלי של דפדפן כרום כדי לקבל תשובות מדויקות מישראל. שיפור מהירות האתר ניתן לעשות באמצעות כמה שפחות קריאות למקומות חיצוניים, קוד נקי ויעיל ואופטימיזציה של תמונות.
התאמה לסלולרי
בשנת 2019, סביר להניח שיותר גולשים מגיעים לאתר שלכם מהסלולרי מאשר מהמחשב. כתוצאה מכך אי אפשר שלא לקחת בחשבון את חווית הגלישה מהסלולרי. אם האתר שלכם לא מותאם, הגולשים יכולים ללכת לאתר אחר שכן. התאמה לסלולרי הפכה לסטנדרט ומי שבונה אתר חדש צריך לקחת זאת בחשבון, אך גם מי שי שלו כבר אתר קיים שלא מותאם עדיין – חייב לעשות זאת בהקדם האפשרי.
ניווט נכון
קשה באמת לדעת מה נחשב ניווט נכון באתר שלכם, אבל אם יש משהו שיעזור לכם להבין אם הניווט שלכם הוא טוב, הוא פשוט לשאול את השאלות הנכונות. ברגע שאני נמצא בדף הראשי של האתר ואני רוצה להיכנס לדף מסוים – איך אני עושה את זה? בכמה לחיצות? האם המיקום של התפריט שלי נמצא במקום סטנדרטי כמו בחלק העליון או בצד או שאולי במקום מיוחד ויוצא דופן שהגולש לא מכיר? ואיך אפשר להקל עליו למצוא את הניווט? האם בתוך הדפים שאני נמצא בהם יש לי אפשרות לנווט לדפים אחרים מתוך התוכן או לתוכן נוסף שאולי יהיה רלוונטי בתחתית או בצד הדף? כל אלו יעזרו לגולש שלכם למצוא את מה שהוא צריך ובכך גם לגלוש יותר באתר שלכם ולבצע בו יותר פעולות – דברים שישפרו את קידום אתר האינטרנט שלכם.
כותרות והיררכיה נכונה
יכול להיות שהאתר שלכם יפה והתוכן טוב עבור הגולש, אבל שימוש בכותרות מתאימות והיררכיה נכונה יעזרו לגוגל להבין טוב יותר על מה הדף שלכם מדבר. מילות מפתח בכותרת ושימוש בכותרות משנה (H2-H6) זוהי דרך טובה כדי לעשות זאת.
אחרי שתעשו את הדברים האלו, תוכלו לגשת לשאר העבודות הקשורות לקידום, כגון השקעה בתוכן מקורי ואיכותי, קישורים חיצוניים ופנימיים ועוד…