אם אתם בעלי אתר שהכניסות אליו תלויות במנועי החיפוש בוודאי שמעתם על שני מושגים חשובים. הראשון הוא SEO או "אופטימיזציה למנועי חיפוש" בעברית והשני הוא SEM שנשמע אולי דומה אבל הוא מתורגם כשיווק למנועי חיפוש. בדרך כלל נהוג להפריד בין שני התחומים כאשר ה SEO עוסק בקידום האורגני, ללא תשלום, בתוצאות החיפוש בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים. ה SEM הוא הרבה יותר רחב וכולל שיווק ממומן במנועי החיפוש – באמצעות מודעות חיפוש, באנרים וסרטונים. במאמר זה נגלה מה ההבדל בין שתי השיטות ואיזו מתאימה לכל חברה.
קידום אורגני – האם הוא באמת חינם?
הנטייה שלנו היא לראות את הקידום האורגני, ה SEO כפרסום שאנחנו מקבלים חינם ברשת. אנו בונים אתר, מצליחים להביא אותו לעמוד הראשון בגוגל ואז מתחילות אליו כניסות רבות. בניגוד לפרסום הממומן בו אנו משלמים על כך קליק הכניסות הללו לא עולות כסף.
אבל, חשוב להבין כי מאחורי הקידום האורגני עומדת חברה שעושה ימים כלילות על מנת להביא את האתרים למקום הראשון. במהלך קורס קידום אתרים לומדים את רזי המקצוע שכולל:
בניית האתר בצורה נכונה על מנת שה"זחלנים" של גוגל יצליחו להוסיף לאינדקס הענק את כל הדפים באתר בצורה נכונה, בחירה של מילות מפתח בהם נרצה להתקדם, הוספת כמות גדולה של תכנים איכותיים לאתר עם מילות המפתח, ויצירת קישורים נכנסים ויוצאים מאתרים אחרים ואליהם – כאשר בחירת האתרים המקושרים לאתר שלכם נעשית בקפידה רבה. זה רק קצה המזלג של מה שלומדים מקדמי האתרים על מנת להגיע למקום הראשון בגוגל.
זכרו כי קידום אתרים בגוגל לא לוקח שעות ספורות אלא שבועות וחודשים עד שמתחילים לראות את התוצאות וכמות הכניסות לאתר גדלה באופן משמעותי. אז נכון, לגוגל לא תשלמו עבור הכניסות האלה אבל תצטרכו מקדם אתרים מקצועי ומיומן וכמות גדולה של תכנים באתר על מנת להגיע למקום הזה.
SEM קידום ממומן – שימוש בכלים שמעניקים מנועי החיפוש
מי שרוצה להתקדם בתוך שעות ספורות בלבד יכול לבחור באסטרטגיה אחרת. שילוב של הקידום האורגני עם מודעות ממומנות המופיעות במנוע החיפוש. היום, אם תחפשו למשל "חברת הובלות בשרון" תגלו שליד התוצאות של הקידום האורגני מופיעות תוצאות בולטות יותר. הן משתנות במהלך היום ומבוססות על מעין מכרז שעושה גוגל בין המעוניינים לפרסם באתר. מי שמשלם סכום גבוה יותר לכל קליק יופיע ראשון (עד שיגמר לו התקציב לאותו היום).
על מנת לתכנן קמפיין שלא יגרום להוצאה כבדה מבלי להביא לתוצאות יש מומחי SEM – שיווק במנועי חיפוש שמתכננים את המודעות, מאילו מילות מפתח יגיעו אליהם ואפילו יוצרים דפים מיוחדים בתוך האתר ומחוצה לו שאליהם יגיעו.
גם תחום זה דורש מיומנות רבה, אך את תוצאותיו תוכלו לראות באופן מיידי. כבר באותו היום שהתחלתם את הקמפיין לאחר שגוגל אשרו את המודעה היא מופיעה במנוע החיפוש ואתם מתחילים לקבל טלפונים.
את שני התחומים האלה אפשר ללמוד במקביל או בנפרד במהלך קורס הכולל גם התייחסות לתחום השיווק במנועי החיפוש. אחרי הקורס אתם יכולים להתחיל לקדם את האתר שלכם או להפוך את תהליך הקידום למשרה מתגמלת במשרדי פרסום ובחברות הדיגיטל הגדולות. מצאו קורס במכללה בעלת מוניטין בתחום ההייטק שתעודה שלה מאפשרת לכם להיכנס בקלות לכל מקום עבודה. בנו תיק עבודות מרשים עם אתרים שהתחלתם לקדם (גם אם זה האתר שלכם) ותגלו איך גוגל פותח דלתות רבות גם למי שמחפש עבודה וגם לעסקים.