פרסום בגוגל הוא תהליך של פרסום ממומן אשר מתבצע באתרי אינטרנט שונים והמובילים בהם היום הם גוגל ופייסבוק. על מנת שתהליך הקידום בגוגל יהיה אפקטיבי חייבים לדעת לעשות אופטימיזציה לקמפיינים המנוהלים וכך למקסם את תוצאות הקמפיין.
כאשר מדברים על אופטימיזציה של קמפיין פרסום בגוגל הכוונה העיקרית היא למיקסום הפעילות והביצועים של הקמפיין כך שהקמפיין יעמוד ביעדים שהוצבו ויגיע למטרות שהוגדרו בתחילת תהליך הפרסום.
מדוע צריך לבצע אופטימיזציה לקמפיין פרסום בגוגל?
בראש ובראשונה צריך לזכור, כמו שאנחנו מפרסמים את העסק שלנו כך יש מתחרים המפרסמים את המותגים שלהם. לכן עלינו לעשות את המקסימום כדי שהקמפיין שלנו יבלוט על פני המתחרים. זו בעצם המטרה העיקרית לשמה אנחנו חייבים לעשות אופטימיזיציה לקמפיין ה"רץ" בגוגל.
האופטימיזציה תעזור לקמפיין להיות עשיר יותר ולתפוס יותר שטח באזורים של גוגל. בנוסף, אופטימיזציה נכונה מגדירה את קהל היעד בצורה נבונה וכך לא מנוצל תקציב הקמפיין למקומות שאינם רצויים אלא דווקא לקהל היעד הנכון ביותר.
איך עושים אופטימיזציה לקמפיין פרסומי בגוגל?
לתהליך האפטימיזציה של קמפיין בגוגל מספר סעיפים החייבים לעבור עליהם על מנת שהקמפיין יהיה איכותי מאד ויתחיל לרוץ מול המתחרים שלנו בצורה טובה היכולה להתחרות בשוק.
- בחירת ביטויים נכונה – כאשר בונים קמפיין ומתחילים את תהליך האופטימיזציה צריך לבחור ביטויים לקידום, ביטויים שליליים וביטויים שאנו לא צריכים וניתן להסירם מהקמפיין. פרסום בגוגל מאפשר לבצע את הסינונים האלו בצורה מדוקדקת מאד. יש להגדיר מהם הביטויים השליליים שאנו לא רוצים שהקמפיין יופיע עליהם כגון ביטויים שנוגדים את חזון המותג, ביטויים לא רלוונטיים, ביטויי מותג ארוכים וכדומה.
כחלק מתהליך בחירת הביטויים עלינו לבחור את הביטויים הראשיים לקידום, את הביטויים האלו נבחר לפי הרלוונטיות הגבוה ביותר לקמפיין ולאוו דווקא לפי התחרות ונפחי החיפוש. נסו לבחור ביטויים קצרים ולא ביטויים גינרים מאד לוא ביטויים ארוכים מידי.
- עלות המרה גבוה – לכל שוק בו אנחנו מפרסמים יש מידה של תחרותיות כלומר, עד כמה התחום תחרותי ומה מידת הקושי בו. ככל שהתחום יהיה תחרותי יותר כך עלות ההמרה תהיה גבוה וליהפך. לכן, חשוב לעשות תיאום ציפיות ולהתאים את התקציב לקמפיין. לפי התקציב יש לקבוע את ביטוי המפתח ואת הדרך בה נפרסם.
- שינויים קבועים בקופי – בתחילת כל קמפיין אנו נדרשים "ללמוד" ולהכיר את התחום בו אנחנו מפרסמים ולכן מומלץ ליצור מספר מודעות זהות כאשר התוכן והקופי בהם שונה מאד. יש להריץ את המודעות במספר גרסאות ולהשאיר את המודעה המוצלחת ביותר.
- פילוח קהלים – אחד הדברים החשובים ביותר כאשר עושים אופטימיזציה לקמפיין פרסום בגוגל הוא הנושא של פילוח הקהלים. המערכות של גוגל מאפשרות לנו לפלח את הקמפיין ולהגיש אותו לפי סוג קהל שהוגדר מראש לפי גיל, מין, תחביבים וכדומה.
לסיכום
פרסום בגוגל הוא תהליך בו נדרש ידע רב וניסיון ולכן במידה ואין ברשותכם את כל הידע הנדרש מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מהתחום על מנת שאלו יוכלו לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. פרסום בגוגל מחייב מחשבה, יצירתיות והיכרות עם התחום בו אנחנו מפרסמים וזאת בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר בקמפיין.