כל בעל עסק שמעוניין לקדם את המוצרים שלו כיום, לא מסתמך אך ורק על החנות הפיזית בה מתרחשת הפעילות העסקית השוטפת. בעולם שבו מרבית העסקאות המכירתיות מתרחשות ברחבי הרשת, אי אפשר לנוח על זרי הדפנה. יותר ויותר אתרים מכירתיים, של מותגים מובילים ופרטיים בישראל, מוקמים על מנת לספק שירותים ללקוחות ברחבי הארץ והעולם. אבל, אם אתם לא אנשים מחשוב מקצועיים, לעיתים קשה מאוד לבצע את ההחלטות הכי קטנות בנוגע להקמת אתר. למשל כמו הבחירה בשרת עליו ישב האתר שלכם לאורך תקופת הפעילות שלו. שרת של חנות וירטואלית הוא כמו ענן אחסון ששומר על כל המידע שלכם ומאפשר ללקוחות שלכם לקבל שירותי גלישה ותגובה מהירים, יום ולילה. ומכאן, החשיבות הגדולה שלו לעסק.
איך לבחור את השרת המתאים לאתר?
כאשר הגעתם לשלב בו אתם צריכים לטפל בכל האספקטים המקצועיים של אחסון המידע בחנות הוירטואלית, אתם קודם כל צריכים למצוא את השרת המתאים לכם. כיום פועלים כמה וכמה סוגי שרתים, שיכולים להתאים לצרכים שונים. למשל, שרת VPS יתאים לאתר אשר רמת הפעילות שלו, היא רמת פעילות משתנה. אם אתם מחזיקים באתר אינטרנט, שעובד לצורך אספקת שירותים עונתיים, כמו בענף התיירות למשל, זהו השרת שמתאים לכם. מדובר על תשתיות שרתים פרטיים, וירטואליים. השרתים הללו מותקנים על גבי שרתים פיזיים ומכלים מערכות לניהול משאבים. כך, אתם יכולים לבחון בכל עת את צריכת המשאבים ולבצע חלוקת משאבים על פי צורך מידי.
לעומת זאת, אם אתם מנהלי חנות וירטואלית ענקית, בעלת כמות גדולה של קונים בכל יום, אתם יכולים לבחור בשרת פיזי, שממוקם בבית העסק שלכם ומספק שירות פרטי על פי הצרכים של האתר בכל רגע ורגע. כך תהיו בטוחים שלא משנה מה מתרחש ברחבי האתר המסחרי, או מה היא כמות הגולשים אצל אתרים מתחרים, האתר שלכם יוכל להעניק ללקוחות שירות ותמיכה, גם תחת לחץ רב של הזמנות. שירותי אחסון של שרת פיזי, הם שירותים שמתאימים לצרכים שלכם בעת הנוכחית אך גם יכולים לגדול בעתיד, בהתאם לגידול העסקי.
מענה מהיר ללקוחות האתר מאפשר עליה ברווחיות
אם בחרתם להקים חנות וירטואלית למותג שלכם ואתם רוצים לספק ללקוחות בדיוק את אותה רמת השירות המקצועית שקיימת בחנות, אתם צריכים לחשוב על הנגישות לאתר. אתר לא מקצועי. הוא אתר שמסתכן כל העת בנפילות של השרתים ויוצר ללקוחות תחושה של קנייה מסורבלת ולא נוחה. התגובה הראשונית של לקוחות, לאתרים שפועלים על בסיס שרתים לא מקצועיים או לא מתאימים, היא נטישת החנות. כפועל יוצא, אתם יכולים לחוות ירידה משמעותית בהכנסות מהאתר המכירתי, אשר יכולה להשפיע על הירידה גם ברמת ההכנסות הכללית של העסק שלכם, וזו עשויה להיות בעיה רחבה יותר.