קידום אתרים הוא גורם חשוב מאוד באסטרטגיה השיווקית של החברה. נהוג לחברות להעסיק צוות קידום אתרים שיטפל במשימה זו מכיוון שהיא עלולה לקחת זמן רב. עם זאת, אם יש לך את המשאבים ואתה יודע את השיטות הטובות ביותר, ייתכן שתוכל להתמודד לבד עם SEO.
הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לזהות את קהל היעד שלך ובאילו מילות מפתח הוא משתמש. לאחר מכן חקור כיצד מילות המפתח האלה מותאמות על ידי חברות אחרות המדרגות אותן היטב. כדי להבטיח שהאתר שלך מדורג היטב, עליך לייעל את כל דפיו כראוי ולהשתמש במילות מפתח רלוונטיות במטא ובתגי הכותרת שלך.
מומלץ לבדוק באופן קבוע את דירוג האתר שלך באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל או סרגל הכלים החינמי של Moz או SEO Quake או Highver, דבר שיעזור לכם להבין טוב יותר את העולם השיווקי מהצד של גוגל.
חברות ועסקים רבים מתמקדים רק בחלק השיווקי של העסק שלהם, וזו טעות גדולה. אחד ההיבטים החשובים ביותר בניהול חברה מצליחה הוא בעל נוכחות משגשגת באינטרנט.
קל יותר מאי פעם לעשות SEO לבד. עם כל כך הרבה מאמרים והדרכות שונות, קל למצוא מידע שיעזור לך לדרג גבוה יותר ב- Google. העצה הטובה ביותר למי שרוצה לעשות קידום אתרים בעצמם היא לשמור על זה פשוט ולא לחשוב על זה יותר מדי.
מצד שני, חשוב להבין שישנן סיבות רבות מדוע שיווק העסק שלך בעצמך אינו רעיון טוב.
אחת הסיבות העיקריות היא שאתה לא משתמש בכלים הנכונים לייעול האתר שלך למנועי חיפוש. אם אין לך ידע או זמן ללמוד על קידום אתרים, עליך לשכור סוכנות המתמחה בכך. (ממליצים לבדוק את אונליין שמונליין למשל)
SEO הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר של שיווק דיגיטלי. עבור כותבי תוכן בודדים יכול להיות קשה לבצע SEO לבד. זו הסיבה שכותבים רבים מוציאים את המשימה הזו לעיתים קרובות לעצמאים או לעובדים בבית.
ישנן דרכים שונות שכותבי תוכן יכולים לבצע קידום אתרים בעצמם, כולל:
-הוסף מילות מפתח לכותרת ולתיאור המטא
-הוסף קישורים לתוכן רלוונטי
-מעקב אחר חשבונות מדיה חברתית לאזכורים
-הוסף קישורים בתוך גוף המאמר
קידום אתרים הוא היבט חשוב בשיווק מקוון ורוב העסקים צריכים להתמקד בו על מנת לקבל יותר תנועה ולהגדיל את זיהוי המותג שלהם. עם זאת, עבור עסקים מסוימים, עבודת ה- SEO היא במיקור חוץ או פשוט לא בעדיפות. אם אתה אחד מאלה שרוצים לעשות קידום אתרים בעצמם אבל לא בטוח מאיפה להתחיל, ריכזנו רשימת טיפים שיעזרו לך להתחיל.
-צור חשבון ב- Google Search Console
-השתמש בקובץ "robots.txt" כדי להשתלט על תוכן האתר שלך
-בחר אסטרטגיית מילות מפתח המתאימה ביותר לצרכיך להצלחה מקוונת
-שקול להשתמש ב- WordPress כ- CMS שלך
קידום אתרים הוא על מנת לגרום לתוכן שלך להיות מדורג גבוה יותר במנועי החיפוש.
ישנן שיטות SEO רבות שתוכלו להשתמש בהן לבד. הם כוללים את הדברים הבאים:
– ייעול האתר שלך לסורקי מנועי חיפוש
– הגדלת צפיפות מילות המפתח
– שימוש במילות מפתח בתגי הכותרת ובתיאורי המטא
– יצירת קישורים בין דפים קשורים באתר שלך
– שילוב טקסט עשיר במילות מפתח בדפים, בפוסטים ובמאמרים שלך
– אחסון תמונות עם מילות מפתח בשם הקובץ
קידום אתרים הוא חלק חשוב בתמהיל השיווק. הרבה עסקים מתקשים להזמין מומחה קידום אתרים או שהם לא רוצים להשקיע בשירותי קידום אתרים. אם אתה אחד מהם, תוכל לעקוב אחר ההנחיות הבאות לביצוע SEO לבד.
1) צור תוכן המותאם למנועי החיפוש והעבר אותו בערוצים מקוונים
2) וודא שהתוכן שלך ייחודי ובעל ערך
3) קדם את התוכן שאתה יוצר בערוצים שונים
כבעל עסק, תוכל לבצע קידום אתרים בעצמך אם אתה חושב שכדאי להשקיע את זמנך וכספך. אבל יש גם כמה חסרונות לגישה זו. לדוגמה, ללא עזרת מומחה, יתכן שיהיה לך קשה לאסוף את כל המידע אודות SEO.
אתה יכול לבצע SEO בעצמך או לשכור מישהו שיעשה זאת עבורך.
אם אתה עושה את SEO בעצמך, עליך להתמקד בתוכן האתר שלך ובמבנה שלו. אחד החלקים החשובים ביותר ב- SEO הוא תוכן. אתה צריך לדעת לכתוב עותק טוב שייצור מבקרים ממוקדים ודורג היטב במנועי החיפוש.
אם אתה שוכר מישהו שיעשה עבורך את העבודה, הרי שישנן חברות רבות המציעות שירותים כאלה. הם ייצרו אתר, ייעלו אותו למנועי חיפוש ויספקו אסטרטגיות שיווק אחרות כמו קמפיינים מסוג PPC ופוסטים ברשתות החברתיות.
SEO הוא חלק מכריע בשיווק דיגיטלי מזה זמן מה. זה לא פשוט לעשות את זה לבד, אבל יש כמה צעדים שניתן לנקוט כדי לעזור לך להגדיל את הדירוג שלך.
כאדם האחראי על קידום אתרים, עליך לבצע מחקר מילות מפתח, שיעזור לך להשתמש במילות מפתח ספציפיות בתוכן ובמטא תגים שלך. כמו כן עליך לדאוג למבנה כתובת האתר ולהשתמש במילות מפתח רלוונטיות בשם האתר שלך. טקטיקות אחרות כוללות קישורים נכנסים, שיווק במדיה חברתית ושיתוף תוכן באתרים אחרים.
(לחץ כאן על מנת להבין את ההבדל בין SEO ל-PPC טוב יותר)
חלק זה יחקור את תהליך ביצוע SEO לבד וכיצד לדרג גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש.
כיצד לדרג גבוה יותר בתוצאות מנועי החיפוש?
1. ראשית, עליך לזהות על מה האתר שלך ולאחר מכן לערוך סיעור מוחות שיהיו רלוונטיים לנושא האתר שלך. היזהר עם הוספת יותר מדי מילות מפתח, מכיוון שאתה לא רוצה לגרום לה להיראות כמו ספאם.
2. לאחר שחיברת רשימה של מילות מפתח, המשך והוסף אותן לדף האינטרנט שבו הן הרלוונטיות ביותר (כלומר, תגי כותרת, תיאורי מטא, טקסט גוף).
3. עליך לכלול גם באתר שלך תמונות שיכולות לשמש כתמונות ממוזערות של דפי תוצאות מנועי חיפוש (SERP). מצא תמונה שהיא רלוונטית ומכילה לפחות אחת מהבחירות שלך
מאמר זה מיועד למי שרוצה לדעת כיצד לבצע SEO לבד, אך לא יודע כיצד.
קידום אתרים הוא משימה גוזלת זמן, ונראה כי היא אינה מיועדת לבעלי לב חלש. עם זאת, אם תעקוב אחר 10 הטיפים האלה, תוכל להפעיל תוך זמן קצר.
המונח SEO בדרך כלל מתייחס לתהליך של שיפור הנראות של דף אינטרנט במנועי חיפוש כמו גוגל, יאהו ובינג.
קידום אתרים הוא היבט חשוב בשיווק מקוון. עם זאת, אנשים שאינם מומחים לקידום אתרים עשויים להיאבק בכך. לכן עסקים רבים שוכרים אנשי מקצוע שיעשו עבורם קידום אתרים.
מה אם אתה מנהל עסק משלך ואינך רוצה להוציא כסף על שכירת מישהו? להלן מספר טיפים שיכולים לעזור לך להתמודד עם קידום אתרים ללא מומחה:
1) השתמש במילות מפתח בדף הנחיתה שלך
2) בצע אופטימיזציה של כתובות האתרים שלך
3) הקדישו זמן לחקר התחרות
4) צור תוכן איכותי על בסיס קבוע
SEO, לבד, כלי SEO, מחקר מילות מפתח
אם אתה רוצה לבצע קידום אתרים באתר שלך אך אינך יודע מאיפה להתחיל, הנה כמה דרכים פשוטות להתחיל.
1. השתמש במסוף החיפוש של Google. זהו שירות בחינם הניתן על ידי Google שעוזר לך למצוא שגיאות סריקה או בעיות אחרות באתר שלך. אתה יכול להשתמש בו לדברים כמו לראות כמה דפים באתר שלך Google אינדקס או אם יש בעיות בסריקה של האתר שלך. הוא גם מאפשר לך לראות כמה דפים באתר שלך נוספו לאינדקס על ידי Google ולבקש הסרה של דפים מסוימים מתוצאות החיפוש במידת הצורך.
2. השתמש במילות המפתח הנכונות ביצירת ועיצוב תוכן כך שיוכלו למצוא אותם בקלות על ידי משתמשים המחפשים את אותם מונחים במנועי חיפוש כמו Google, Bing ו- Yahoo!
ישנן סיבות רבות לכך שקשה לאדם אחד לבצע SEO לבד. לדוגמה, ייתכן שלחברות קטנות אין את הזמן או הצוות הדרוש להקדיש ל- SEO. כדי להתגבר על בעיה זו, עליך למצוא דרך להוציא את המסר שלך אודות העסק שלך בדרכים אחרות.
ישנן מספר דרכים שבהן תוכל לבצע זאת:
– בצע מחקר משלך וכתוב תוכן אודות העסק שלך באתרים או בלוגים אחרים.
– צור קמפיין דוא"ל ושלח אותו באופן קבוע לאנשי קשר שיכולים להיות מעוניינים במוצרים או בשירותים שלך.
– התחל לפרסם יותר באתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ולינקדאין.
– פרסם מאמרים ב- LinkedIn Pulse ולאחר מכן שתף אותם באתרי מדיה חברתית אחרים כמו פייסבוק או טוויטר.
לעצות נוספות בנושא:
עובדה פחות ידועה שקידום אתרים קיים מאז הופעת האינטרנט. על מנת לבצע קידום אתרים לבד, עליך להיות בעל הבנה טובה כיצד אונדקס דפי האינטרנט וכיצד מנועי החיפוש מדרגים אותם.
מקום טוב להתחיל בו הוא ללמוד על אופטימיזציה של "on-page" ו- "off-page". אופטימיזציה בדף מתייחסת לטכניקות המתייחסות לתוכן בדף. אופטימיזציה מחוץ לדף מתייחסת לפעילויות המתקיימות מחוץ לדף אינטרנט, כגון קישור מאתרים אחרים, דבר המשפיע על הדירוג.