כבית עסק, גם אתם רוצים להפיק יותר מהנכס הדיגיטלי שלכם: אתר האינטרנט שלכם. בעלי עסקים המקבלים פניות מלקוחות חדשים נוטים לברר איך הם הגיעו אליהם. התשובה בלא מעט מקרים היא: "דרך האתר שלכם". איך זה קורה? לקוח שהקליד ביטויים הרלוונטים לבית העסק המסוים במנוע החיפוש, זוכה לצפות בתוצאות שאמורות לענות על הצורך שלו.
מטבע הדברים, הנטייה של הגולשים היא לבחון את התוצאות הראשונות שבמנוע החיפוש. תוצאות בעמוד השישי? סביר כי הגולש לא יגיע אליהן. אתרים שנמצאים בראש תוצאות החיפוש הם אתרים המטופחים אורגנית על ידי מקדם האתרים. בעלי העסקים הקטנים: קידום אתרים אורגני מתאים גם לכם ויכול להגדיל את מספר הכניסות אל האתר שלכם!
הקידום האורגני תורם לרושם שאתם יוצרים בעייני הגולשים
אתר שמקודם בצורה אורגנית זוכה למוניטין טוב יותר בקרב הגולשים. אם גם אתם תקלידו ביטוי מסוים מכל עולם תוכן שלא יהיה, תראו בעצמכם כי ישנן תוצאות אורגניות ותוצאות שהינן תוצר של פרסום ממומן. בעוד ישנם אתרים שמשלמים לגוגל על מנת שיציב אותם בראש תוצאות החיפוש, ישנם אתרים שהגיעו לפסגה בעקבות ערך מוסף שהם מעניקים לגולשים. למידע נוסף על קידום אתרים לעסקים קטנים.
גוגל מקדם אתרים בתוצאות החיפוש על בסיס כמה פרמטרים, כאשר אתר שנמצא גבוה בתוצאות החיפוש הוא אתר שנמצא איכותי. כך, הגולשים מרגישים בטוחים יותר לפנות אל אותם בעלי עסקים הנמצאים בראש. כעסק, חשוב מאד שהמפגש הראשוני של הגולש אתכם יהיה מפגש חיובי ומפרה. אינטראקציה דיגיטלית זו משפיעה רבות על הממשך ועל כן היא קריטית.
אל תפספסו גם את:
הקהל שמגיע אליכם ממוקד יותר ואיכותי יותר
מדוע יש לכם אינטרס ברור לקדם את האתר בצורה אורגנית? פשוט מאחר וקהל המתעניינים בכם אוטומטית רלוונטי יותר וממוקד יותר לשירות שאתם מציעים. הקידום בשיטה האורגנית מבוסס על הרעיון כי "התוכן הוא המלך". במילים אחרות? האתר מקודם באמצעות תכנים איכותיים המעניקים אינפורמציה רלוונטית לגולש. התוכן האיכותי משאיר את הגולשים יותר זמן באתר, זאת מאחר והם מקבלים מענה לשאלות. ככל שהגולשים נשארים יותר זמן באתר שלכם, כך גוגל קורא את האתר כאיכותי יותר וכך המוניטין של האתר מתחזק.
מקדם האתרים יוצר חקר מילות מפתח, כאשר אותן מילים הן המשמעותיות ביותר לקידום האתר ולפיהן מבצעים את הקידום. כך, כשהגולש יחפש ביטויים מסוימים, הוא יגיע אל האתר שלכם. מכאן והלאה, ישנו פוטנציאל לאינטראקציה – דיגיטלית או אנושית, שיכולה להוביל לעסקה הבאה שלכם.
ללא תלות בגודל העסק, כדאי לקדם גם אורגנית
כשמדברים על קידום איכותי, נדמה כי אין באמת חשיבות לגודל העסק. כל בית עסק רוצה להיות מואר באור חיובי. למרות שהקידום האורגני יקר יותר, בעיקר מאחר ונדרשת עבודה מעמיקה יותר על הקידום והיא מתבצעת לטווח הארוך, עדיין ניתן לקדם בתקציבים צנועים יותר שגם יובילו לתוצאות.
לאחר שיחת היכרות עם מקדם האתר, יהיה ניתן לגבש אסטרטגיה ותכנית עבודה. מטרתה של תכנית העבודה היא גם לסמן מטרות ויעדים, וגם לפרט בפניכם מה תהיה העלות המשוערת של פרוייקט הקידום. חשוב לציין כי לעתים האסטרטגיה המתאימה ביותר לבית עסק מסוים משלבת בין הקידום האורגני והממומן.