לא פעם שומעים מקדמי אתרים מהלקוחות שלהם תלונות כמו, למה האתר שלי לא מתקדם, אני משלם כל כך הרבה ולא רואה תוצאות, אני עובד איתך כבר חודש וכלום כמעט לא השתנה. בהנחה והמקדם הוא טוב והעבודה שהוא מבצע היא טובה, אז התלונות מגיעות בתחילת הדרך אך עם הזמן הן דועכות כאשר מתברר שעם קצת הסבלנות, רואים תוצאות.
זה הסיפור שעומד מאחורי קידום אתרים אורגני בגוגל, הקידום העיקר בגוגל. לפעמים צריך להשקיע הרבה זמן והרבה עבודה, אך התהליך לוקח המון זמן. התהליך הוא איטי, לא פשוט, הרבה פעמים הוא דורש שינויים תוך כדי תנועה, אך שוב, בעזרת סבלנות רואים תוצאות.
נתחיל מהבסיס, קידום אתרים אורגני הוא תהליך שיש הרבה מאוד פרמטרים שמשפיעים עליו ולכן אנחנו לא נזכה לראות תוצאות מיד. למשל, ייתכן מאוד שבשלב מסוים בתהליך נגלה שגוגל שינו את הכללים ואז צריך לבצע התאמות, ייתכן מאוד שנעשה מחקר ונגלה שכל מה שחשבנו לא בהכרח נכון ותהליך הקידום צריך להתבצע אחרת.
אלה רק תנאים סביבתיים, אם נקרא לזה ככה. אך על קידום אתרים אורגני יכול להשפיע עוד נקודה והיא, תחרות. אם עסק פועל בתחום במשך שנים רבות, כמו בתחרות רגילה הסיכוי שאנחנו נשתווה לו תוך שבוע הוא מאוד אפסי, לכן יידרש זמן אם בכלל, שנצליח להתמודד איתו. אנחנו צריכים להיות סבלניים, אנחנו צריכים לדעת מתי בדיוק אנחנו יכולים לעמוד מולו וכיצד.
נקודה אחרת שקשורה לקידום אתרים אורגני הוא, שלעיתים נדרשת עבודת בנייה מחודשת של האתר בשביל שהוא יתאים לקידום, ולאחר מכן לוקח זמן עד שגוגל שם לב לשינויים. באופן כללי עד שמנוע החיפוש של גוגל מתייחס למה שמתרחש באתר ומתגמל אותם בהתאם, יכול לקחת כמה שבועות, לכן אסור לנו לחשוב במונחים של כאן ועכשיו.
כאן המקום לומר, בשביל לדעת אם חל שינוי אנחנו צריכים לעבוד באופן צמוד עם גוגל אנליטיקס, בשביל לזהות שינויים, מגמות ועוד. בצורה כזו נוכל לדעת להציג ללקוחות שלנו, כל שינוי קטן, כל שינוי מגמה. הרי אם האתר התקדם מהמקום חמישים, לעשרים ומשם למקום העשירי, ברור לכל שזה לא מספיק אבל זו התקדמות מאוד גדולה.
כאמור, סבלנות זה שם המשחק, אם תעשו עבודה טובה, הלקוחות שלכם יהיו סבלניים והתוצאות יהיו בהתאם, אתם צריכים להסביר להם שסבלנות זו התכונה החשובה ביותר בקידום אתרים.