בכל הנוגע לפרסום בפייסבוק – הקמפיינים, המודעות והפונקציות השונות שלהם מתעדכנים ללא הרף. מפרסם טוב עוקב אחרי העדכונים, הן מבחינת מה שמתווסף והן מבחינת מה שיצא מכלל שימוש, וחושב אילו מהם יכולים להתאים לקמפיין המסוים ואילו שינויים כדאי לערוך. קיימים כמה וכמה סוגים של מודעות בפייסבוק, להלן 6 מהנפוצים ביותר:
מודעת קנבס
מודעת קנבס היא חוויה במסך מלא ששואפת לתפוס את מלוא תשומת הלב של הגולש. היא ניתנת לצפייה במכשירים ניידים בלבד, ולחיצה אחת על המודעה אכן פותחת קמפיין במסך מלא, שיכול לכלול לא מעט מידע ויזואלי ואינטראקטיבי כגון תמונות, סרטונים או קרוסלה של תמונות, ובנוסף גם קישורים לאתר חיצוני, כפתורי הנעה לפעולה והתוספת האחרונה: טופס לידים פנימי של פייסבוק.
מודעת לידים
קמפיין לידים של פייסבוק – Lead Generation, מאפשר לנו ליצור מודעה שלחיצה עליה מובילה את המשתמש לטופס לידים פנימי, ללא הצורך להוביל אותו לאתר חיצוני על מנת לבקש ממנו להשאיר פרטים. זה אפשרי גם על ידי מודעת לידים רגילה מבחינת הפורמט, וכאמור כיום גם דרך מודעת קנבס. זאת דרך נוחה, קלה ופשוטה לאסוף לידים, והפרטים של הגולש מתמלאים אוטומטית בטופס. מומלץ להוסיף שאלה מסננת באופן ידני, כך שלא יהיה קל מדי להשאיר פרטים ולא תקבלו יותר מדי לידים לא רלוונטיים.
מודעת פוסט מהדף
חלק מהקמפיינים מאפשרים לנו להשתמש בפוסט רגיל שפרסמנו בדף העסקי על מנת לקדם אותו כמודעה בקמפיין. אם סוג הקמפיין מאפשר והפוסט שקיים בעמוד כבר מתאים לקמפיין, תוכלו בלחיצת כפתור לבחור בו במקום לערוך מודעה חדשה. בכל מקרה ניתן לעשות זאת גם בדרך ההפוכה ולפרסם בעמוד העסקי את המודעה שנוצרה ידנית בקמפיין. באופן כללי, פרסום על הדף מאפשר לרכוש עוד תגובות, שיתופים ולייקים שיעזרו למי שיראה את המודעה כחלק מהקמפיין לקבל רושם טוב לגביה.
מודעת קרוסלה
מודעת קרוסלה היא פורמט של שורה של תמונות מקבילות. לרוב משתמשים בקרוסלה על מנת לפרסם מגוון מוצרים שונים מתוך קטלוג המוצרים שלכם. כל תמונה יכולה להכיל מתחתיה כיתוב קצר הרלוונטי לאותו מוצר, ולחיצה על התמונה תוביל את הגולש לעמוד המוצר באתר או לאן שתבחרו להוביל אותו.
מודעה דינאמית
במודעה דינאמית משתמשים במסגרת קמפיין Catalog Sales לצורכי רימרקטינג שניתן לבצע לאחר סנכרון מלא בין קטלוג המוצרים שלכם בפייסבוק לקטלוג המוצרים שלכם באתר. היא מאפשרת לשווק מחדש מוצרים מסוימים שהגולש ביקר בדף המוצר שלהם באתר שלכם, כך שהקמפיין יציג להם באופן אוטומטי מודעה המפרסמת את המוצר שבו הם חזו באתר מבלי לבצע רכישה. ניתן לשווק בצורה הזאת מוצרים בחנות E-commerce, חופשות וטיסות, נדל"ן ומכוניות. בהתבסס על מספר פרמטרים, ניתן להציג מודעה דינאמית גם בפני גולשים שטרם ביקרו באתר או בדף המוצר הספציפי למודעה באותו אתר.
מודעת וידאו
מודעת הכוללת וידאו ניתן ליצור בכל סוג של קמפיין. באופן ספציפי, ניתן לבחור קמפיין מסוג Video Views שמטרתו לחשוף את הסרטון שלכם בפני קהל שנוהג לצפות בסרטונים. שימוש בסרטונים נפוץ מאוד בפייסבוק וצובר תאוצה ותהודה עם הזמן. שימוש במודעת וידאו היא דרך טובה למתג את עצמכם, להעניק ערך לגולש, ליצור עניין, לקבל זמן במה ולצבוע קהלים רלוונטיים.